1. პროექტის სახელწოდება: ,,ყველაზე ჭკვიანი“
2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:
მოსწავლეები ისაუბრებენ მუსიკის როლსა და მნიშვნელობაზე
საზოგადოებაში . მოსწავლეებმა შეაგროვეს და გაგვაცნეს ინფორმაცია
თუ რას ფიქრობენ ისინი ამა თუ იმ ეპოქის გამოჩენილი პერსონები მუსიკასა და ხელოვნებაზე .
3. პროექტის აქტუალობა: ამბობენ ,მუსიკა მსოფლიოში ი ერთადერთი ენაა, რომელიც ყველას ესმისო, ჩვილსა და ზრდასრულ ადამიანსაც - განურჩევლად ეროვნებისა და რასისა . სწორედ ამ ენამ წარმოშვა მსოფლიოში უდიდესი გენიოსები და ჩვენ პატივი გვხვდა წლების მანძილზე გავცნობოდით მათ შემოქმედებას . ალბათ აღნიშვნის ღირსია ის ფაქტიც, რომ მარტივი არ არის ჩვენ ასაკში მივხვდე გენიოსთა გულისთქმას, მოისმინო და სწორად შეაფასო მათი შემოქმედება. ვერ გეტყვით, რომ ჩვენგან პატარა ბახი , ბეთჰოვენი ან მოცარტი ჩამოყალიბდება , მაგრამ შეძლებისდაგვარად , ვეზიარეთ მსოფლიოს მუსიკალურ კულტურასა და ხელოვნებას,
4. პროექტის მიზნები:
·
მოსწავლეები ეზიარებიან მსოფლიოს მუსიკალურ კულტურასა
დახელოვნებას.
· ვოკალური, კვლევითი, შემოქმედებითი, მსჯელობის, საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.
5. მონაწილეთა ასაკი:მე-6 კლასი.
6. ვადები/ხანგრძლივობა:ორი კვირა.
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას: პრეზენტაცია,
ვიდეო ალბომები.
8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:წიგნი, ინტერნეტი,
აუდიო და ვიდეო მოსასმენი მასალა,ფორტეპიანო.
9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
კლასში დაიყო გუნდად. შეირჩა გუნდების სახელწოდებები და ლიდერები--ე.წ.
კაპიტნები. გუნდის მიერ შესრულებული დავალების შეფასება კომპეტენტურმა ჟიურიმ.
შესავალ ნაწილში მოსწავლეებმა ისაუბრეს მუსიკის როლსა და მნიშვნელობაზე
საზოგადოებაში (იხ:დანართი2) მოსწავლეებმა, ასევე, შეაგროვეს და გაგვაცნეს ინფორმაცია
თუ რას ფიქრობენ ისინი ამა თუ იმ ეპოქის გამოჩენილი პერსონები მუსიკასა და ხელოვნებაზე (იხ:დანართი2).
ვიქტორინა მოიცავდა 10 საკონკურსო დავალებას. თითოეულ დავალებაზე წარმოდგენილი იქნა შედეგი აქტივობები:
1. მისალმება (თითოელუმა გუნდმა მოამზადა სიმღერა გუნდის საახელწოდების შესაფერისი) - შეფასების მაქსიმალური ქულა შეადგენს 10-ს.
2. საკრავების დაჯგუფება (ხემიანი,სიმებიანი,დასარტყმელი,ჩასაბარებელი და ა.შ.).ყველა სწორი პასუხი შეფასდება 1 - რთი ქულით.
3. გამოიცანი 5 - ნოტიდან. გამოსაცნობი მელოდია შესწავლილი იყო სასწავლო პროგრესიიდან. შესაბამისად, თიოეული სწორი პასუხისთვის გუნდებმა 1 ქულა მიიღეს
4. ყუთში ჩაყრილი კომპოზიტორები - გუნდის ლიდერმა საკუთარი გინდიდან შეირჩა 5 წევრი, რომლებმაც შემთხვევითი შერჩევის წესით ყუთიდან ამოიღეს ფურცლები , სადაც იმ კომპოზიტორის ვინაობა იყო მითითებული, რომელიც მას თავისი გუნდისათვის უნდა მიეხვედრებინა ყვლაზაე ლაკონური მნიშვნელობით. დავალების წარმატეით შესრულების შემთხვევაში გუნდი ფასდება 1 ქულით.
5. გუნდის წევრებს დაურიგდად ასოები , მათ უნდა აეწყოთ მუსიკალური ტერმინი. სწორი პასუხი შეფასდება 1 ქულით.
6. თითოეულმა გუნდმა წარმოადგინდა მუსკალური ეპიზოდი ცნობილი ქართული მულტფილმებიდან - შესაბამისი ვიზუალური ეფექტებით. შეფასდება მაქსიმალური ქულა შეადგენს 20 -ს.
7. გუნდის ლიდერებმა უპასუხეს 20-20 შეკითხვას . თითოეული სწორი პასუხი საკუთარ გუნდს დამატებითი 1 ქულა შემატეს.
8. ორივე გუნდმა შეავსო სპეციალუად მათთვის შედგენილი კროსვორდი.
9. ორივე გუნდმა მოწინააღმდეგეს 3-3 კითხვა დაუსვა. ყოველი სწორი პასუხი 1 ქულით ფასდება.
10. გუნდებმა მოისმინეს ნაწარმოები და მათთვის წინასწა ცნობილი კრიტერიუმების მიხედით შეფასება (მელოდიის მოსმენამდე წინასწა დაურიგდათ შეფასების კრიტერიუმები). ყოველივე სწორი პასუხი ფასდება 1 ქუკლით
11. ვიქტორინის ბოლოს შეჯამდება ქულები და გამოვლინდა „ყველაზე ჭკვიანი“ გუნდი. თამაში ჟმურად შეაფასა ჟიურიმ და თითიეულ მონაწილეს გადაეცა სიგელი
12. ვიქტორინა მოსწავლეებმა დაასრულეს ალ. ბასილაიას სიმღერით „არგო“ (ტექსტის შეცვლილი ვარიანტით) -
10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ისტ-ი და მუსიკა.
11.პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): მანანა ბედოშვილი.
12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: bedoshvilimanana@gmailgom
13.პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий