სასწავლო პროექტი


1. პროექტის სახელწოდება: ,,ყველაზე ჭკვიანი“

2. პროექტის მთავარი იდეა (თემა) 1-2 წინადადებით:
 მოსწავლეები ისაუბრებენ მუსიკის როლსა და მნიშვნელობაზე
საზოგადოებაში . მოსწავლეებმა  შეაგროვეს და გაგვაცნეს ინფორმაცია
თუ რას ფიქრობენ ისინი ამა თუ იმ ეპოქის გამოჩენილი პერსონები მუსიკასა და ხელოვნებაზე .
3. პროექტის აქტუალობა: ამბობენ ,მუსიკა მსოფლიოში ერთადერთი ენაა, რომელიც ყველას ესმისო, ჩვილსა და ზრდასრულ ადამიანსაც - განურჩევლად ეროვნებისა და რასისა . სწორედ ამ ენამ წარმოშვა მსოფლიოში უდიდესი გენიოსები და ჩვენ პატივი გვხვდა წლების მანძილზე გავცნობოდით მათ შემოქმედებას . ალბათ აღნიშვნის ღირსია ის ფაქტიც, რომ მარტივი არ არის ჩვენ ასაკში მივხვდე გენიოსთა გულისთქმას, მოისმინო და სწორად შეაფასო მათი შემოქმედება. ვერ გეტყვით, რომ ჩვენგან პატარა ბახი , ბეთჰოვენი ან მოცარტი ჩამოყალიბდება , მაგრამ შეძლებისდაგვარად , ვეზიარეთ მსოფლიოს მუსიკალურ კულტურასა და ხელოვნებას,

4. პროექტის მიზნები:
·         მოსწავლეები ეზიარებიან მსოფლიოს მუსიკალურ კულტურასა დახელოვნებას.
·       ვოკალური, კვლევითი, შემოქმედებითი, მსჯელობის, საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.

5. მონაწილეთა ასაკი:მე-6 კლასი.

6. ვადები/ხანგრძლივობა:ორი კვირა.

7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:   პრეზენტაცია,  ვიდეო ალბომები.



8. პროექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები:წიგნი, ინტერნეტი, აუდიო და ვიდეო მოსასმენი მასალა,ფორტეპიანო.

9. პროექტის მსვლელობა (ძირითადი აქტივობები):
კლასში დაიყო გუნდად. შეირჩა გუნდების სახელწოდებები და ლიდერები--..
კაპიტნები. გუნდის მიერ შესრულებული დავალების შეფასება კომპეტენტურმა ჟიურიმ.

   შესავალ ნაწილში მოსწავლეებმა ისაუბრეს მუსიკის როლსა და მნიშვნელობაზე
საზოგადოებაში (იხ:დანართი2) მოსწავლეებმა, ასევე, შეაგროვეს და გაგვაცნეს ინფორმაცია
თუ რას ფიქრობენ ისინი ამა თუ იმ ეპოქის გამოჩენილი პერსონები მუსიკასა და ხელოვნებაზე (იხ:დანართი2).

   ვიქტორინა მოიცავდა 10 საკონკურსო დავალებას. თითოეულ დავალებაზე წარმოდგენილი იქნა შედეგი აქტივობები:

1.       მისალმება (თითოელუმა გუნდმა მოამზადა სიმღერა გუნდის  საახელწოდების შესაფერისი) - შეფასების მაქსიმალური ქულა შეადგენს 10-.
2.       საკრავების დაჯგუფება (ხემიანი,სიმებიანი,დასარტყმელი,ჩასაბარებელი და ..).ყველა სწორი პასუხი შეფასდება 1 - რთი ქულით.
3.       გამოიცანი 5 - ნოტიდან. გამოსაცნობი მელოდია შესწავლილი იყო სასწავლო პროგრესიიდან. შესაბამისად, თიოეული სწორი პასუხისთვის გუნდებმა 1 ქულა მიიღეს
4.       ყუთში ჩაყრილი კომპოზიტორები - გუნდის ლიდერმა საკუთარი გინდიდან შეირჩა 5 წევრი, რომლებმაც შემთხვევითი შერჩევის წესით ყუთიდან ამოიღეს ფურცლები , სადაც იმ კომპოზიტორის ვინაობა იყო მითითებული, რომელიც მას თავისი გუნდისათვის უნდა მიეხვედრებინა ყვლაზაე ლაკონური მნიშვნელობით. დავალების წარმატეით შესრულების შემთხვევაში გუნდი ფასდება 1 ქულით.
5.       გუნდის წევრებს დაურიგდად ასოები , მათ უნდა აეწყოთ მუსიკალური ტერმინი. სწორი პასუხი შეფასდება 1 ქულით.
6.       თითოეულმა გუნდმა წარმოადგინდა მუსკალური ეპიზოდი ცნობილი ქართული მულტფილმებიდან - შესაბამისი ვიზუალური ეფექტებით. შეფასდება  მაქსიმალური ქულა შეადგენს 20 -.
7.       გუნდის ლიდერებმა უპასუხეს 20-20 შეკითხვას . თითოეული სწორი პასუხი საკუთარ გუნდს დამატებითი 1 ქულა შემატეს.
8.       ორივე გუნდმა შეავსო სპეციალუად მათთვის შედგენილი კროსვორდი.
9.       ორივე გუნდმა მოწინააღმდეგეს 3-3 კითხვა დაუსვა. ყოველი სწორი პასუხი 1 ქულით ფასდება.
10.   გუნდებმა მოისმინეს ნაწარმოები და მათთვის წინასწა ცნობილი კრიტერიუმების მიხედით შეფასება (მელოდიის მოსმენამდე წინასწა დაურიგდათ შეფასების კრიტერიუმები). ყოველივე სწორი პასუხი ფასდება 1 ქუკლით
11.  ვიქტორინის ბოლოს შეჯამდება ქულები და გამოვლინდაყველაზე ჭკვიანიგუნდი. თამაში ჟმურად შეაფასა ჟიურიმ და თითიეულ მონაწილეს გადაეცა სიგელი

12.  ვიქტორინა მოსწავლეებმა დაასრულეს ალ. ბასილაიას სიმღერით არგო (ტექსტის შეცვლილი ვარიანტით) -


10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ისტ-ი და მუსიკა.

11.პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი): მანანა ბედოშვილი.

12.ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: bedoshvilimanana@gmailgom

13.პროექტის ვებგვერდი/ბლოგი:              
                                               https://mananabedoshvili.blogspot.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий